Định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (Ngôn ngữ viết: tiếng Việt) = Problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /Nguyễn Thị Minh Tâm.

Problem-based learning approach (PBL) was established based on the theory claiming that “In our attempts to solve the many problems we face everyday, learning occurs” (Barrows & Jamblyn 1980: 1), which means learning from practice. Many studies have pointed out that PBL helps teachers assess the...

Mô tả chi tiết

Lưu vào:
Hiển thị chi tiết
Tác giả chính: Nguyễn, Thị Minh Tâm.
Định dạng: text
Ngôn ngữ:vie
Thông tin xuất bản: Đại học Hà Nội,
Chủ đề:
PBL
Truy cập trực tuyến:http://lib.hanu.vn/Opac/DmdInfo.aspx?dmd_id=49931
Từ khóa: Thêm từ khóa bạn đọc
Không có từ khóa, Hãy là người đầu tiên gắn từ khóa cho biểu ghi này!
id hanu-http:--lib.hanu.vn-Opac-DmdInfo.aspx?dmd_id=49931
record_format dspace
spelling hanu-http:--lib.hanu.vn-Opac-DmdInfo.aspx?dmd_id=499312022-05-04Định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (Ngôn ngữ viết: tiếng Việt) = Problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /Nguyễn Thị Minh Tâm.Nguyễn, Thị Minh Tâm.động lực nội sinhgiải quyết vấn đềinternal motivationnăng lực tư duyPBLproblem-solvingthinking capacityngôn ngữ họclinguisticsProblem-based learning approach (PBL) was established based on the theory claiming that “In our attempts to solve the many problems we face everyday, learning occurs” (Barrows & Jamblyn 1980: 1), which means learning from practice. Many studies have pointed out that PBL helps teachers assess the levels of aquired knowledge, skills and facilitates learners’ acquisition because their learning interest is maintained and stimulated. Because of a demand for solutions to posed problems, learning becomes an oriented process with a clear purpose. By dealing with problems in the learning process, learners find knowledge and skills practically meaningful, thus, strengthen their internal learning motivation. During the learning process, learners are also oriented to use sophisticated thinking skills, such as evaluation, comparison and contrast, multidimensional analysis, and most importantly, decision-making to choose the most appropriate solution (with explanantion) to a problem. The article describes a research in which PBL is applied to design learning, assessment and testing activities for English Linguistics module to improve learning motivation, professional orientation and thinking capacity of English majors in Hanoi. Based on the findings, the author provides recommendations to apply PBL to theoretical language subjects.Đại học Hà Nội,2017text18592503http://lib.hanu.vn/Opac/DmdInfo.aspx?dmd_id=49931vie
institution Trường Đại học Hà Nội
collection KiposHANU
language vie
topic động lực nội sinh
giải quyết vấn đề
internal motivation
năng lực tư duy
PBL
problem-solving
thinking capacity
ngôn ngữ học
linguistics
spellingShingle động lực nội sinh
giải quyết vấn đề
internal motivation
năng lực tư duy
PBL
problem-solving
thinking capacity
ngôn ngữ học
linguistics
Nguyễn, Thị Minh Tâm.
Định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (Ngôn ngữ viết: tiếng Việt) = Problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /Nguyễn Thị Minh Tâm.
description Problem-based learning approach (PBL) was established based on the theory claiming that “In our attempts to solve the many problems we face everyday, learning occurs” (Barrows & Jamblyn 1980: 1), which means learning from practice. Many studies have pointed out that PBL helps teachers assess the levels of aquired knowledge, skills and facilitates learners’ acquisition because their learning interest is maintained and stimulated. Because of a demand for solutions to posed problems, learning becomes an oriented process with a clear purpose. By dealing with problems in the learning process, learners find knowledge and skills practically meaningful, thus, strengthen their internal learning motivation. During the learning process, learners are also oriented to use sophisticated thinking skills, such as evaluation, comparison and contrast, multidimensional analysis, and most importantly, decision-making to choose the most appropriate solution (with explanantion) to a problem. The article describes a research in which PBL is applied to design learning, assessment and testing activities for English Linguistics module to improve learning motivation, professional orientation and thinking capacity of English majors in Hanoi. Based on the findings, the author provides recommendations to apply PBL to theoretical language subjects.
format text
author Nguyễn, Thị Minh Tâm.
author_facet Nguyễn, Thị Minh Tâm.
author_sort Nguyễn, Thị Minh Tâm.
title Định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (Ngôn ngữ viết: tiếng Việt) = Problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /Nguyễn Thị Minh Tâm.
title_short Định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (Ngôn ngữ viết: tiếng Việt) = Problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /Nguyễn Thị Minh Tâm.
title_full Định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (Ngôn ngữ viết: tiếng Việt) = Problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /Nguyễn Thị Minh Tâm.
title_fullStr Định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (Ngôn ngữ viết: tiếng Việt) = Problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /Nguyễn Thị Minh Tâm.
title_full_unstemmed Định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (Ngôn ngữ viết: tiếng Việt) = Problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /Nguyễn Thị Minh Tâm.
title_sort định hướng nghề nghiệp, thúc đẩy động lực học tập và năng lực tư duy cho sinh viên theo đường hướng dạy học giải quyết vấn đề (ngôn ngữ viết: tiếng việt) = problem-based learning approach to provide professional orientation, increase students' learning motivation and thinking capacity /nguyễn thị minh tâm.
publisher Đại học Hà Nội,
url http://lib.hanu.vn/Opac/DmdInfo.aspx?dmd_id=49931
work_keys_str_mv AT nguyenthiminhtam đinhhuongnghenghiepthucđayđongluchoctapvanangluctuduychosinhvientheođuonghuongdayhocgiaiquyetvanđengonnguviettiengvietproblembasedlearningapproachtoprovideprofessionalorientationincreasestudentslearningmotivationandthinkingcapacitynguyenthiminhtam
_version_ 1752275703537074176